Адаптиране на дейността на МСП в условията на COVID-19 – ОП Иновации и конкурентоспособност

 Категория: Uncategorized @hu

През октомври-ноември 2020 година се очаква да отвори Процедура ,,Адаптиране на дейността на МСП в условията на COVID-19” по  Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014‐2020.

Основна цел:

  • Предоставяне на подкрепа на МСП за реорганизация и адаптиране на работните места
    и/или промени в бизнес процесите и моделите с цел създаване на здравословни и
    безопасни условия на труд в контекста на COVID‐19.

Общ размер на безвъзмездна финансова помощ:

  • 78 233 200 лв. (40 000 000 евро)

Предвидено е наличният бюджет по процедурата да бъде разделен по групи икономически
дейности:

  • промишленост
  • търговия
  • услуги

Минимален размер на помощта:

  • микро предприятия: 3000 лв.
  • малки предприятия: 10 000 лв.
  • средни предприятия: 25 000 лв.

Максимален размер на помощта:

  • микро предприятия: 15 000 лв.
  • малки предприятия: 30 000 лв.
  • средни предприятия: 75 000 лв.

Интензитет на помощта :

  • 70 %
  • Безвъзмездната финансова помощ, предоставяна по процедурата, се определя на база
    нетните приходи от продажби, като максималният й размер може да е до:
    10 % от нетните приходи от продажби за микро предприятие
    5 % от нетните приходи от продажби за малко предприятие
    2,5 % от нетните приходи от продажби за средно предприятие.

Допустими кандидати:

  • юридически лица или еднолични търговци
  • Допустими по настоящата процедура за подбор на проекти са само кандидати,
    които имат минимум една приключена финансова година (2019 г.) и са извършвали
    стопанска дейност през нея;
    ВАЖНО: Във връзка с изискването кандидатите да са извършвали стопанска дейност
    през 2019 г. в случай, че кандидат е подал Декларация за предприятие с приходи и
    разходи под 500 лева или без дейност за 2019 г. към НСИ, същият ще се счита за
    недопустим по процедурата.
  • микро, малко или средно предприятие съгласно
    Закона за малките и средни предприятия
  • Допустими по настоящата процедура за подбор на проекти са само кандидати,
    които са реализирали нетни приходи от продажби за 2019 г.
    Микро предприятие ≥ 30 000 лева
    Малко предприятие ≥ 200 000 лева
    Средно предприятие ≥ 1 000 000 леваВАЖНО: По настоящата процедура кандидатите могат да заявяват подкрепа само за
    основната си икономическа дейност. Кодът на основна икономическа дейност ще се
    проверява въз основа на данни за 2019 г.

Допустими дейности и разходи:

  • Да са необходими за изпълнението на проекта, да отговарят на принципите за добро
    финансово управление – икономичност, ефикасност и ефективност на вложените средства
    и да са направени в рамките на изпълнение на проекта /6 месеца, след подписване на
    договор за БФП/.
    Разходи за ДМА, ДНА, СМР, материали и консумативи, свързани с:
    1) Осигуряване на колективни средства за защита;
    ВАЖНО: За целите на настоящата процедура под колективни средства за защита се има
    предвид средства, които се ползват за повече от един служител и имат за цел
    превенция/предпазване от разпространението на COVID‐19 като термометри,
    термокамери, пречиствателни за въздух и др. подобни.
    По отношение на СМР изискванията относно техния обхват следва да са зададени от страна
    на кандидата в образеца на КСС.
    2) Оборудване за хигиенизиране и дезинфекция, вкл. поставяне на автоматични
    диспансери;
    3) Реорганизация и адаптиране на работните процеси чрез:
    • Осигуряване физическа изолация/безопасна дистанция на работното място ‐ поставяне на
    прегради, препозициониране на производствените машини и оборудване с цел
    осигуряване на безопасно отстояние между работниците, опериращи с тях и др. под.;
    • Обособяване на отделни потоци на движение, вкл. нови вход/изход и осигуряване на
    безконтактно преминаване между отделните помещения чрез монтиране на автоматични
    врати/ осигуряване на автоматично осветление;
    • Климатизация и вентилация, която да минимизира риска от циркулация на вируса –
    монтиране на нови системи за вентилация и климатизация (ако няма такива), поставяне на
    нови или допълнителни филтри на съществуващи системи за вентилация и климатизация;
    въвеждане на система за наблюдение на качеството на въздуха на закрито чрез безжична
    сензорна мрежа (WSN) с уеб интерфейс и др. под.;

Срок за изпълнение на проекта: 6 /шест/ месеца, считано от датата на влизане в сила на
административния договор с Управляващия орган, т.е. Министерство на икономиката.

 

При възникнали въпроси, моля попълнете контактната форма:

Последни публикации
detski kytove