fbpx

Дигитализация на предприятията

 In ОПИК

Отворена е Програма Дигитализация на предприятията

КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТ И ИНОВАЦИИ В ПРЕДПРИЯТИЯТА
BG16RFPR001-1.012 – „Дигитализация на предприятията“

Начален срок: 27.06.2025 г. 16:30 ч.
Краен срок: 26.09.2025 г. 16:30 ч.

Основна цел: Процедурата цели да насърчи инвестициите за въвеждане на съвременни информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и по този начин да допринесе за повишаване нивото на дигитализация на предприятията и готовността им за последващо преминаване към по-високите нива на цифровизация от областта на Индустрия 4.0.

Бюджет: 80 000 000 лева

Размер на предоставената безвъзмездна финансова помощ:

Минимален размер на безвъзмездното финансиране: 5 хил. лева

Максимален размер на безвъзмездното финансиране: 50 хил. лева

Максимален интензитет на помощта: 70%.

Минимална стойност на един проект:   7 200 лв.

Максимална стойност на един проект: 72 000 лв.

Допустими кандидати:

  1. Да са търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите;
  2. Да са регистрирани не по-късно от 31.12.2023г.;
  3. Да са микро и малки предприятия;
  4. Да са реализирали нетни приходи от продажби ОБЩО за 2023 и 2024 финансови години ≥ 100 000 лева;
  5. Да имат средносписъчен брой на персонала за 2024 г., който е ≥ 2 заети лица.
  6. Да са заявили подкрепа за основната си икономическа дейност съгласно Класификацията на икономическите дейности (КИД-2008) въз основа на данни за 2024 г. на Националния статистически институт (НСИ)
  7. Кандидатът не е микропредприятие по смисъла на чл. 3-4 от Закона за малките и средните предприятия, което има седалище или клон със седалище на територията на селски район и което е заявило за подпомагане дейности по проекта, които ще се осъществяват в община на територията на селските райони в Република България съгласно Списъка на общините в обхвата на селските райони.
  8. „По настоящата процедура няма бъде получено финансиране за ИТК услуги/решения, посочени в „Списъка на допустимите услуги и решения в областта на ИКТ” , ако към крайния срок за кандидатстване по процедурата, кандидатите имат сключен договор (който не е прекратен) по процедура BG-RRP-3.004 „Технологична модернизация” и/или по процедура BG-RRP-3.005 „Решения в областта на информационните и комуникационни технологии и киберсигурността в малките и средните предприятия” по Програмата за икономическа трансформация (ПИТ) на Националния план за възстановяване и устойчивост (НПВУ), и/или по процедура BG16RFPR001-1.004 „Подкрепа за семейните предприятия, предприятията от творческите индустрии и занаятите” по ПКИП, включващ разходи за изпълнението на същите ИКТ услуги/решения. Ако изискването не е спазено, в процеса на оценка разходите за съответните (едни и същи) услуги/решения ще бъдат премахнати служебно от бюджета на проектните предложения по настоящата процедура.

Допустими разходи:

  • Разходи за създаване на онлайн магазин – 9 840,00 лв.
  • Разходи за въвеждане на система за управление на ресурсите (ERP система) – 18 558,00 лв;
  • Разходи за въвеждане на система за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM система) – 18 119,00 лв;
  • Разходи за въвеждане на модул/система за управление на веригата за доставки на суровини/материали/компоненти/продукти за производствения процес/процеса на предоставяне на услуги – 15 814,00 лв.
  • Разходи за въвеждане на модул/система за управление на складовото стопанство (WMS) -16 336,00 лв.
  • Разходи за въвеждане на модул/система за управление на производството – 18 820,00 лв.
  • Разходи за въвеждане на модул/система за управление на продажбите на дребно (Point-of-Sale система) – 14 398,00 лв.
  • Разходи за въвеждане на система за бизнес анализи (Business Intelligence система) – 16 320,00 лв.
  • Разходи за въвеждане на система/платформа за вътрешнофирмени обучения на служители от разстояние в електронна среда – 16 083,00 лв.
  • Разходи за въвеждане и сертифициране на система за управление на сигурността на информацията съгласно изискванията на международния стандарт БДС ISO/IEC 27001 – 16 758,00 лв.
  • Разходи за изграждане на система за защита на информацията в локална мрежа – 16 422,00 лв.
  • Разходи за изграждане на система за архивиране на информация – 13 115,00 лв.
  • Разходи за изграждане на система за управление на съхранението и споделянето на информация – 16 313,00 лв.

Приоритетни КИД-ове по КИД-2008 на НСИ и наименование на икономическата дейност:

Високотехнологични производства:

C21 Производство на лекарствени вещества и продукти;

C26 Производство на компютърна и комуникационна техника, електронни и оптични продукти.

Средно към високотехнологични производства:

C20 Производство на химични продукти;

C27 Производство на електрически произведения;

C28 Производство на машини и оборудване, с общо и специално предназначение;

C29 Производство на автомобили, ремаркета и полуремаркета;

C30 Производство на превозни средства, без автомобили.

Други производства:

Е38 Събиране и обезвреждане на отпадъци; рециклиране на материали;

Е39 Възстановяване и други услуги по управление на отпадъци.

Високотехнологични услуги с интензивно използване на знания:

J59 Производство на филми и телевизионни предавания, звукозаписване и издаване на музика;

J60 Радио- и телевизионна дейност;

J61 Далекосъобщения;

M71 Архитектурни и инженерни дейности; технически изпитвания и анализи;

M72 Научно-изследователска и развойна дейност.

Моля, попълнете бизнес анкетата, свързана с процедурата:https://forms.gle/21RfWRdRh6uJaumy5

Целта е да съберем необходимата информация и да преценим дали отговаряте на условията за кандидатстване.

  • Минимален и максимален срок за изпълнение на проекта (ако е приложимо):

Продължителността на изпълнение на проектите не следва да надвишава 12 (дванадесет) месеца, считано от датата на влизане в сила на административния договор за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ.

Източник:https://eumis2020.government.bg/bg/s/Procedure/Info/546bcb64-0e8b-418e-94a5-cb7a2cc73e12

Нашият екип от експерти е тук, за да Ви осигури цялостно съдействие и насоки през всички етапи на процеса – от събирането на необходимата документация, през подаването на заявката за финансиране, до финалното отчитане на получените средства.

Благодарение на нашия задълбочен опит и разбиране на специфичните изисквания, можем да Ви помогнем да преминете през процеса с увереност и лекота, като Ви гарантираме бързина и точност при всяка стъпка. Доверете се на нас за ефективно и безпроблемно управление на процеса.

Получете безплатна консултация и разберете дали бизнесът ви отговаря на критериите за финансиране

Recent Posts